18 Nisan 2008 Cuma

RYD Türkçe Kampanyaları

1. YANLIŞ YAPIYORUZ! TÜRKÇE KAMPANYASI

1998 yılında yapılan Beyin Fırtınası Yarışması'nda konu olarak Türkçe seçildi. Yarışmaya sektörden ilgi büyüktü. Çünkü konu Türkçe olunca herkesin bu yaraya tedavi bulma ihtiyacı duyuyordu. Yarışmayı Necmi Yalçın, Hatice Ekşi ve Merih Akoğul ekibi kazandı. Kampanya gazete, dergi ve televizyonda yayınlandı. Kampanya sonrasında tüm televizyon kanallarını harekete RYD, Türkçe konusunda panellerin, söyleşilerin ve toplantıların yapılmasını sağladı. Bu kampanya ile RYD, Türkiye'de Türkçe konusunda reklam sektörünü temsil etmeye başladı.














































2. DİLİNİZDEN UTANMAYIN! TÜRKÇE KAMPANYASI


Reklam Yaratıcıları Derneği 2005 - 2007 arasında Türkiye'nin en uzun soluklu toplumsal kampanyasına imza attı. "Dilinizden Utanmayın!" Türkçe kampanyası Hürriyet İK ve Marketing Türkiye yanı onlarca internet sitesinden destek aldı. Kampanya ilanları bir buçuk yıl boyunca kesintisiz olarak Hürriyet İK'da yayınlandı.

Kampanya verileri:

Destek İletileri: 10.000'e yakın e-posta desteği geldi.

Ad Değişiklikleri: İstanbul, Ankara, Antalya gibi pek çok ilde pek çok işyeri yabancı olan adlarını Türkçeye çevirdiler. Ticari bir alışveriş sitesi olan bascuda.com, adını değiştirerek bidolu.com yaptı ve bunu reklamlarında kampanyaya destek vererek duyurdu.

Yayınlar: Kampanya sonrasında kampanyanın analizini aktaran bir kitap hazırlandı. Kitap 2008 yılında baskıya girecek. Kampanya sırasında konunun dikkat çekmesi üzerine 27 televizyon programı, 40 kadar radyo programı, yüzlerce gazete röportajı gerçekleştirildi. 50'ye yakın internet sitesi RYD'den reklamları isteyerek sitelerinde yayınladılar.

Söyleşiler: Kampanyanın başlamasının ardından RYD pek çok lise ve üniversiteye davet edildi. Konu ile ilgilenen gençlerle söyleşiler yapıldı.

Kampanyaya Türkiye'nin kendi alanlarında önemli sanatçıları, işadamları ve reklam sektörünün çalışanları fotoğrafları ile destek verdiler. Kampanya Yaratıcı Yönetmen Bülent Fidan, Reklam Sanat Yönetmeni Baki Kara ve Reklam Yazarı Emre Kaplan ortak çalışması olarak hazırlandı. Kampanyanın fotoğraflarını fotoğrafçı Aykut Karadere çekti.

Kampanya ile RYD ve Hürrilet İK Türkiye'nin en önemli dil ödülü olan Karaman Türk Dili Ödülleri'ni kazandı.

Kampanyanın devamı 2008 yılında yayına başlayacak.













































1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne var ki'bi biskrem versem, avea bi dünya, yiyos içiyos amigos, ikidebir, bizimkisi bir aşk hikayesi' reklam hepsi bunların :)MSN ifadelrini kullanmak yerine, asıl dili mahveden reklamlarını ve ajanslarını gösterin bakalım nasıl düzeliyorlar :)